Fédération romande des consommateurs

Die Fédération romande des consommateurs ist ein gemeinnütziger Verein, der sich für die Rechte der KonsumentInnen einsetzt. Die FRC informiert die KonsumentInnen über das Magazin, FRC Mieux Choisir, und auch über die Webseite und verschiedene andere Medien. Die FRC unterstützt die KonsumentInnen, damit sie autonome Entscheidungen treffen können.

Address

    • Rue de Genève 17
      Case postale 6151
    • 1002 Lausanne
    • Switzerland
    • 021 331 00 90

Contact(s)

Barbara Pfenniger

Internet address

www.frc.ch

Coverage

Supra-regional

Organisationszweck

Implementing body, Information, documentation, Other purpose

Type of organisation

Other type of organization

Methodological focus

Health promotion, Communication, Education/further training, Lobbying, Other core activity

Thematic focus

Nutrition, Quality of life, Other topic, Sustainable development

Settings

Not setting-oriented

Target groups

Parents, Teachers, Pregnant women, General population

Target groups: age

Young adults (18-29), Middle-aged adults (30-49), Older adults (50-64), Elderly (65-79), Schoolchildren (6-11), Youths (12-17)

Target groups: gender

Both sexes

Languages

French

Last modification: 19 May, 2016 22:57